Igår träffade vi ett engagerat gäng från olika branscher och organisationer för att diskutera hur hjärnforskning kan sätta fingret på organisationens styrkor och svagheter. Vi pratade om hur vi med digitaliserade, enkla och effektiva verktyg kan utmana traditionella medarbetarundersökningar.
Kicki Molin, VD och grundare av Yesbox, föreläste om hjärnan och hur den påverkar våra känslor och beteenden på en arbetsplats.

För att möta konkurrensen är målet att vässa varje medarbetare och få dem att bli ambassadörer för sitt företag, vilket ofta är en stor del av målsättningen med medarbetarundersökningar. Vi delade våra upplevelser på seminariet och flera associerade medarbetarundersökningar med ord som ”långa” och ”tråkiga”.
Flera instämde när en deltagare berättade att tydlig uppföljning många gånger saknas efter en medarbetarundersökning har gjorts.

Vi på Yesbox drivs av att skapa effektiva och enkla medarbetarundersökningar som mäter rätt saker. Att skapa förutsättningar för att kunna utveckla en agil organisation och skapa en enighet kring synen på ledarskap, medarbetarskap och kreativitet är essentiellt för att organisationer ska kunna lyckas. Vi tror på att ta vara på allas talang och vill hjälpa medarbetare att förstå sin roll och sin egen potential . Utifrån detta kan vi skapa engagerande mål, lönsamma effektiva organisationer där man faktiskt också mår bra.

Hjärnforskningen och kommunikativt ledarskap är Yesbox  ledstjärna!

Läs gärna mer om våra tjänster om du är intresserad av att sätta din organisation i utvecklingsläge.

EnglishSwedish