Här kan du läsa Yesbox blogg om aktuella ämnen.
Yesbox bloggar om hjärnan, motivation, EQ, kompetenser, medarbetarundersökningar, mål, dialoger och mycket mer.
Från ledighet till arbete
Återvändande till Arbetslivet: Ett Nytt år börjar! 🌟 Efter en underbar ledighet är det dags att sätta på arbetskläderna och återvända till vardagen. Vi vet alla att övergången från semester till arbete kan vara utmanande, så låt mig dela några djupare insikter för att...
NMI sammanfattar undersöknngen
NMI, eller "Nöjd Medarbetarindex," är ett mått som används för att mäta och sammanfatta medarbetares nöjdhet och engagemang. Det används ibland som ett verktyg att sammanfatta hur medarbetare känner sig över tid. Enkät frågorna kan täcka olika aspekter av...
OKR och målarbete
Målarbete kan vara en utmaning, och Yesbox vill här inspirera till enklare målarbete genom att dela tankar om OKR (Objectives and Key Results). OKR är en smart metod som hjälper till att skapa tydliga mål och fokusera på resultat. OKR en smart metod. 🤜 Varför är det...
Ödmjukt eller tvärsäkert ledarskap?
VIKTEN AV ÖDMJUKHET OCH ATT UNDVIKA TVÄRSÄKERHET Idag vill vi reflektera över vikten av att vara ödmjuk och undvika tvärsäkerhet både inom ledarskap och våra dagliga liv. Vi blev inspirerade av ett av årets sommarprat av David Thurfjell, en respekterad...
Varför är det viktigt med medarbetarsamtal?
Vad är meningen med medarbetarsamtalet? Ett medarbetarsamtal är ett samtal där chefen och medarbetaren möts för att prata om medarbetarens prestation, välmående och arbetsmiljö. Målet med samtalet är att förbättra förståelsen mellan chefen och medarbetaren samt skapa...
Förvärv av Sales Organizations Survey
Yesbox Solutions förvärvar Sales Organization Survey från Sahlgren & SkogYesbox Solutions AB har förvärvat Sahlgren & Skogs Sales Organization Survey-plattform för att mäta säljkårers effektivitet. Detta steg stärker vår portfölj av digitala lösningar för...
Medarbetarundersökning som bas i dialogen
Använd Medarbetarundersökningen som en startpunkt för Effektiv Kommunikation Att etablera och upprätthålla god kommunikation är avgörande för ledarskapets framgång. Ofta tolkar vi ord på olika sätt, vilket kan skapa missförstånd och förvirring. För att undvika detta...
Är Pulsmätningar bättre än medarbetarundersökningar?
Är du bättre tränad för att du tar pulsen ofta? 1. Bakgrund till de populära pulsenkäterna De senaste åren har pulsmätningar blivit populära. Vi mäter medarbetarnas syn på olika frågor ofta (varje eller varannan vecka). Ledning och olika team får därmed...
Vad är eNPS – employer net promoter score?
Employee Net Promotor Score (eNPS) är ett verktyg som används inom organisationer för att mäta anställdas aktuella attityd till företaget. Det ger både ledning och anställda en unik möjlighet att utvärdera företagets popularitet. Att mäta och förstå anställdas eNPS är...
Varför är reflektion så viktigt i samband med Pulsmätningar?
NMI, eller "Nöjd Medarbetarindex," är ett mått som används för att mäta och sammanfatta medarbetares nöjdhet och engagemang. Det används ibland som ett verktyg att sammanfatta hur medarbetare känner sig över tid. Enkät frågorna kan täcka olika aspekter av...
Följ upp alla mätningar
Efter att medarbetarundersökningen är avslutad börjar en viktig fas som ofta förbises – uppföljning och dialog. Här är några kraftfulla skäl till varför denna fas är så betydelsefull: Skapar förståelse och tolkning: Resultaten av en medarbetarundersökning är ofta...
Siffror, ledarskap och motivation – en magisk kombination
Vi tror på kraften i våra Pulsundersökningar och Medarbetarsamtal. Det finns tre sammanflätade anledningar till det. Siffror, ledarskap och motivation är en magisk kombination! Siffror Med erfarenhet från analysbranschen kom passionen för siffror. En värld späckad av...