Här kan du läsa Yesbox blogg om aktuella ämnen.

Yesbox bloggar om hjärnan, motivation, EQ, kompetenser, medarbetarundersökningar, mål, dialoger och mycket mer.

 

 

 

Från ledighet till arbete

Återvändande till Arbetslivet: Ett Nytt år börjar! 🌟 Efter en underbar ledighet är det dags att sätta på arbetskläderna och återvända till vardagen. Vi vet alla att övergången från semester till arbete kan vara utmanande, så låt mig dela några djupare insikter för att...

läs mer
NMI sammanfattar undersöknngen

NMI sammanfattar undersöknngen

NMI, eller "Nöjd Medarbetarindex," är ett mått som används för att mäta och sammanfatta medarbetares nöjdhet och engagemang. Det används ibland som ett verktyg att sammanfatta hur medarbetare känner sig över tid. Enkät frågorna kan täcka olika aspekter av...

läs mer
OKR och målarbete

OKR och målarbete

Målarbete kan vara en utmaning, och Yesbox vill här inspirera till enklare målarbete genom att dela tankar om OKR (Objectives and Key Results). OKR är en smart metod som hjälper till att skapa tydliga mål och fokusera på resultat. OKR en smart metod. 🤜 Varför är det...

läs mer

Ödmjukt eller tvärsäkert ledarskap?

VIKTEN AV ÖDMJUKHET OCH ATT UNDVIKA TVÄRSÄKERHET   Idag vill vi reflektera över vikten av att vara ödmjuk och undvika tvärsäkerhet både inom ledarskap och våra dagliga liv. Vi blev inspirerade av ett av årets sommarprat av David Thurfjell, en respekterad...

läs mer
Förvärv av Sales Organizations Survey

Förvärv av Sales Organizations Survey

Yesbox Solutions förvärvar Sales Organization Survey från Sahlgren & SkogYesbox Solutions AB har förvärvat Sahlgren & Skogs Sales Organization Survey-plattform för att mäta säljkårers effektivitet. Detta steg stärker vår portfölj av digitala lösningar för...

läs mer

Vad är eNPS – employer net promoter score?

Employee Net Promotor Score (eNPS) är ett verktyg som används inom organisationer för att mäta anställdas aktuella attityd till företaget. Det ger både ledning och anställda en unik möjlighet att utvärdera företagets popularitet. Att mäta och förstå anställdas eNPS är...

läs mer

Följ upp alla mätningar

Efter att medarbetarundersökningen är avslutad börjar en viktig fas som ofta förbises – uppföljning och dialog. Här är några kraftfulla skäl till varför denna fas är så betydelsefull: Skapar förståelse och tolkning: Resultaten av en medarbetarundersökning är ofta...

läs mer